Kolik na Vašem nákupu vydělá obchodní řetězec?

Ceny potravin a dalších běžných věcí denní spotřeby ukrajuje z rozpočtu každé domácnosti nemalou část, přitom se jedná o náklady, které se omezují jen velmi obtížně. Kolik procent činila průměrná marže řetězců, které mají své prodejny na Mělnicku?

Rozsáhlou analýzu trhu na toto téma dělaly Lidové noviny, zdrojem pro ně byly jak vybrané výrobky a porovnání cen, které jim sdělili dodavatelé řetězců a skutečná cena pro zákazníky v regálech obchodu, tak účetní závěrky jednotlivých obchodních řetězců.

Z prodejců potravin měl v roce 2012 nejnižší marži (obchodní přirážku) řetězec Penny Market (průměrně zdražil zboží oproti své nákupní ceně o 22,9%), dále pak Kaufland (24,4%), Lidl a Albert (oba 31,2%), Billa (32%). Nejvyšší přirážku měly obchody společnosti Tesco (34,8%).

U drogistického zboží si nejméně přirážel řetězec TETA (24%), Schlecker pak v průměru zvýšil prodejní cenu oproti nákupní o 36,9%, dále pak Rossmann (38,3%) a drogerie DM (55%).

My k analýze Lidových novin dodáváme, že vyšší marže nemusí znamenat i vyšší cenu pro zákazníka (záleží, na jaké ceně dodávaného zboží se dohodne řetězec) a už vůbec nemusí odrážet skutečnou kvalitu zboží. Pro sledování kvality zboží doporučujeme spotřebitelské testy časopisu D-Test.

Zdroj: Lidové noviny

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. John (Smithb603, 11.9.2014 10:38:51) Odpovědět

    I have been surfing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my view, if all webmasters and bloggers made good content as you did, the internet will be much more useful than ever before. ebaafkkdkfecaead


balisety stop

Výkop

Kolo první - zastupitelstvo

Kolo druhé - mediální (Mělnický deník) (iDnes.cz)

Kolo třetí - kolik stálo dopravní značení na Pražské

Kolo čtvrté - Za co může policie a za co město?

Kolo páté - konec balisetů?

Kontakt

iSoutok.cz