Matěj Paděla: Volič je nevyzpytatelný

Kampaň mělnické TOP09 je zatím zdařilým mixem. Setkání s voliči, oslovování na ulicích, představení programu, budování komunity na Facebooku, cyklistický závod na konci prázdnin. Přinášíme Vám rozhovor s Matějem Padělou, člověkem, který má tuto kampaň na starost. Člověkem, který stojí i za iniciativou Ukliďme Mělník.

Začnu zeširoka - co Vás přivedlo do řad TOP09?

Obecně do komunální politiky mě přivedl zájem o to, co se na Mělníku děje a jakým způsobem bych to mohl ovlivnit. Nejsem typ člověka, který si jen stěžuje na věci kolem sebe a nic pro jejich zlepšení nedělá. Konkrétně TOP 09 jsem loni oslovil, protože jsem viděl, že její zástupci v zastupitelstvu pracují konstruktivně a s důrazem na zájmy města. Navíc našeho lídra Milana Schweigstilla znám již z dob, kdy jsem studoval na gymnáziu a považuji ho za velice schopného, spolehlivého a férového člověka.

TOP09 se před čtyřmi lety stala vítězem voleb, skončila ale v opozici. Jaký máte cíl letos?

Rádi bychom volby opět vyhráli a dostali se do koalice. To, co se stalo před čtyřmi lety, se doufám opakovat nebude. K tomu je ale potřeba, aby nás lidé volili jako tým, tedy aby kroužkovali celou naši kandidátku. Nejde nám totiž o prosazení jednotlivců, ale o fungující a spolupracující tým.

Je výhodou jít do voleb jako opozice?

Za normální situace to je výhodou, jelikož se dá těžit z toho, že ne všichni občané jsou s konáním současného vedení města spokojeni a daný politický subjekt může díky tomu získat lepší výsledek než v předchozím období. Nicméně, jak už bylo řečeno, minulé volby jsme vyhráli, tudíž je pro nás cílem tuto pozici obhájit a to nebude určitě lehké vzhledem k novým subjektům, které se na Mělníku objevily.

Jak pracuje Váš volební štáb? Jak dlouho před volbami jste začali kampaň chystat?

Volební štáb je složen ze zástupců TOP 09, ale také ze zástupců nezávislých a schází se v průměru každé 2 týdny.

Na volební kampani jsme začali pracovat již v prosinci loňského roku. Od začátku roku následovala první setkání s občany v jednotlivých čtvrtích, kde jsme chtěli slyšet, jaké problémy je trápí a co by chtěli na Mělníku zlepšit. Z těchto informací jsme poté vycházeli i při vytváření volebního programu.

Hledáte inspiraci ve dřívějších kampaních, nebo jdete vlastní cestou?

Celou kampaň jsme nastavili výrazně jinak, než tomu bylo v roce 2010. Prioritou naší kampaně je, aby voliči pochopili, že jsme politické uskupení, kterému jde o zájmy města a jeho občanů a za kterým nestojí žádné ekonomické zájmy a lobby. Chápu, že v dnešní době se tomu dá těžko uvěřit a každý něco takového veřejně prohlašuje. Nicméně v našem případě se dá lehce ověřit, že u nás nejsou žádné vazby na místní vlivné podnikatele.

Sledujete volební kampaně konkurentů, nebo se soustředíte pouze na tu svoji?

Obsah i formu volebních kampaní našich konkurentů samozřejmě sledujeme. Překvapilo mě, že některé subjekty začaly s kampaní relativně brzo. Uvidíme, co zajímavého si na září a říjen připravili.

Co je dnes, v době, kdy jen malá skupina lidí čte dlouhé volební programy, cílem politických kampaní?

Máte pravdu v tom, že voliči dlouhé volební programy již nečtou. Proto je potřeba nastavit komunikační mix tak, aby sdělení byla pro voliče jasná a lehce pochopitelná a k tomu využít odpovídající komunikační kanály.

Jakou roli v kampani podle Vás hrají sociální sítě a diskuze na internetu?

Dle našeho průzkumu, který jsme provedli mezi obyvateli Mělníka, vyhledává většina lidí informace o dění ve městě na internetu (Facebook, Mělníček.cz apod.), tudíž je potřeba online média a sociální sítě využívat.

Konkrétně sociální sítě jsou dobrým nástrojem, jak dostat informace zejména k mladým potenciálním voličům řekněme do 30 let věku, kteří většinou vykazují nízkou volební účast. Rádi bychom je přesvědčili o tom, jak důležité je jít k volbám. Protože i oni mohou spolurozhodovat o tom, jak se jim bude na Mělníku žít další 4 roky.

V kampani používáte také billboardy. Není toto reklamní médium již ,,mrtvé”?

Billboardy podle mě nejsou mrtvým komunikačním kanálem, ale jako u všeho záleží, jaká forma sdělení se zvolí.

Jaký je Váš tip na výsledek voleb na Mělníku? Kolik bude mít TOP09 zastupitelů a podaří se jí dostat své zástupce do vedení města?

Je to velmi těžké odhadovat, protože volič je nevyzpytatelný a rozhoduje se na poslední chvíli. Rádi bychom obhájili alespoň současných 5 zastupitelů a dostali se do koalice.

Kdo je Ing. Matěj Paděla?

Mělnický rodák, má tříletého syna. Absolvent Vysoké školy ekonomie a managementu, pracuje 7 let v japonské obchodní společnosti. Záliby: rodina, hra na saxofon a cestování. Organizuje akce Chceme čistý Mělník. Jeho prioritou v Mělníku je rozvoj a rozšíření možností péče o předškolní děti (mateřské školy, dětské skupiny, dětská hřiště), čisté a bezpečné město. Zaměří se rovněž na otázky hospodaření a řízení města.

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. Matěj ano, Ondřej ne (Mirka, 3.9.2014 9:10:30) Odpovědět

    Matěj je snaživý, pracovitý a hodný kluk, budu ho volit. Je to pravý pravičák, nerozdával by příspěvky každému, kdo si řekne, jako to dělá pan Ondřej - pro Mělníček TV už skoro 250 tis....

  2. Rozhovor (Tom, 3.9.2014 12:06:14) Odpovědět

    Dobrý den,
    co takhle rozhovor s paní Spěváčkovou?
    Mimochodem, na její kandidátce figuruje ( pravděpodobně) její dcera Lucie Spěváčková. Nevíte někdo, kde bydlí?


end is near

Kontakt

iSoutok.cz