Mělník opět změnil ceny parkovného

Silnou nevoli občanů vzbudil nový systém parkování na Mělníku. Obří nárůst cen, nefungující automaty, snaha přimět lidi platit mobilním telefonem (a poskytnout tak provozovateli množství soukromých dat) byly nejčastějším terčem kritiky. Město nezůstalo hluché a ceny parkovného změnilo.

V dražší zóně nyní zaplatíte rozumnější částky za kratší parkování. Na Náměstí Míru zaplatíte za první půlhodinu 10,- korun, za hodinu 30,- korun a za každou další hodinu 40,- korun.

V levnější zóně jsou pak poplatky za první půlhodinu 10,- korun, za první hodinu 20,- korun, za dvě hodiny 40,- korun, za třetí a každou další hodinu pak připlatíte 40,- korun.

Vyhodnocení dnes již neplatných vysokých cen ukázalo, že přes nárůst ceny bylo takřka nemožné zaparkovat na Náměstí Míru, kde se obsazenost parkovacích míst blížila 100%. Naopak v levnějších lokalitách se po zavedení vysokých cen obsazenost snížila k hranici 30%. Lidé tak očividně hromadně využívali možnost bezplatného parkování v nezpoplatněných ulicích.

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. Parkování (Martin, 6.5.2013 11:21:16) Odpovědět

    Tak, místa na náměstí Míru jsou dnes volná, na dalších placených zónách bez problému zaparkujete. Auta se ovšem přesunula na neplacená místa a zaparkovat mimo centrum je horor. Jak se to bude řešit tam?

  2. řešení (Tomáš Malina - iSoutok, 7.5.2013 8:38:51) Odpovědět

    Dobrý den Martine, nemáme žádnou možnost o parkování na Mělníku rozhodovat, osobně by se mi ale líbil systém, kdy krátkodobé parkování je zcela zdarma a parkující mají povinnost mít za oknem místo lístečku z automatu "hodiny". Pamatuji si, že se kdysi vozívaly z východního Německa :-). Efekt by byl stejný jako zpoplatnění (tzn. auta by neobsazovala místa na celý den) a zároveň by byla efektivně využita parkovací místa, tzn. nenastal by efekt hromadného přesunu parkujících do ulic, které jsou neplacené ale nejblíže centru, kde pak na nový systém parkování na Mělníku doplácí rezidenti... Mimochodem tento systém, který jsem popsal, je v Německých městech poměrně obvyklý a místní tvrdí, že náklady na parkovací automaty se splácejí několik let, takže nakonec pro městskou kasu i výhodnější. Ale je to pouze můj soukromý názor.


balisety stop

Výkop

Kolo první - zastupitelstvo

Kolo druhé - mediální (Mělnický deník) (iDnes.cz)

Kolo třetí - kolik stálo dopravní značení na Pražské

Kolo čtvrté - Za co může policie a za co město?

Kolo páté - konec balisetů?

Kontakt

iSoutok.cz