Milan Schweigstill: Nikomu nic nedlužím

Předvolební rozhovor s Milanem Schweigstillem. Co říká na debaty o trvalém bydlišti některých kandidátů? Nebude se opakovat vítězství ve volbách a následná opozice v zastupitelstvu? Co říká na nové volební subjekty? Kdo platí mělnické TOP09 kampaň? A o dalších tématech včetně Albánie.

V současné době hoří na Mělníku debaty o trvalém bydlišti některých kandidátů. Nemáte pocit, že se díky tomuto tématu zapomíná debatovat o věcech, které jsou pro život ve městě možná podstatnější?

Souhlasím s Vámi. Osobně považuji institut trvalého bydliště za přežitek. Nekontroluji, zda ten či onen kandidát spí pravidelně na Mělníku. Pokud někdo tyto informace má, tak ať s nimi naloží dle svého uvážení. Myslím, že kandidáti, které nabízíme my, jsou Mělníku věrni.

Co vlastně považujete za největší problémy města Mělníka?

Předvolební diskuse ukazují, co Mělník trápí. Na 1. místě zůstává doprava. Jednak hustota provozu na zastaralých komunikacích a jednak parkování. Dále problém předškolního vzdělávání, nedostatečné investice města do vlastního majetku a další problémy. Je těžké tvořit pořadí problémů, neboť každý občan má trochu jiné priority.

TOP09 skončila po minulých vítězných volbách v opozici. Myslíte si, že se podobný scénář může opakovat? Jak na vás působí nová uskupení - ANO, Soukromníci,…

Bohužel musím říci, že opakovat se to může (i když uděláme vše proto, aby tomu tak nebylo). A nová uskupení? Množné číslo není na místě. Je tu jen jediné – ANO. Ostatní nejsou noví, v politice řada jejich představitelů působila nebo je s politiky pojí velmi těsné vazby. Takže jen dochází k přeskupování sil.

Jako jeden z důvodů, proč by vás občané měli volit, lze zaslechnout: ,,Nejsme napojeni na podnikatelské skupiny.” Opravdu je tento problém na Mělníku za současného vedení města tak vážný? Nejsou to pouze řeči, na které momentálně česká společnost slyší? A nehrozí, že se tyto skupinky přilepí i na Vaši stranu, pokud budete městu vládnout?

Je to obecný problém České republiky a není důvod se domnívat, že Mělník by byl čistým ostrůvkem v tom zahnívajícím českém rybníčku. Občas po mně chtějí voliči důkaz nějakých intrik. To je ale velmi těžké. Samotná schůzka dvou kamarádů není nic špatného a dokázat, že tam uzavřeli nějakou nepěknou dohodu téměř nejde. Fakta vycházejí najevo až časem a začne to pak zapadávat do sebe.

Co se týče TOP 09, tak já svým lidem věřím. Jsem samozřejmě připraven na to, že někdo penězům podlehne a zklame. Tak to, bohužel, chodí a já nejsem idealista. I když doufám, že to nenastane. Za svojí osobu mohu říci, že mojí silnou stránkou (a proto jsem považován za „nebezpečného“) je to, že nikomu nic nedlužím, nikomu nejsem vděčný za nějakou službu, která by vyžadovala protislužbu a neprahnu po penězích. Teď si asi někdo řekne, že jsem cvok. Ale lidé, kteří mě znají, vám potvrdí, že nepotřebuji vlastnit dům, nechci nové auto a dokud staré věci slouží, tak nekupuji nové. A moje hlavní záliba – cestování? Pokud nepoužíváte služeb cestovních kanceláří, hledáte levnou dopravu a strpíte i nějaké to nepohodlí, tak můžete po celém světě cestovat za učitelský plat.

Mělnické zastupitelstvo se často věnovalo stejným věcem opakovaně - nejčastěji šlo o změny účelů nebo prodeje pozemků. Dá se nějak čelit tomu, aby zamítnuté žádosti na zastupitelstvo přicházely znovu a znovu? Jak se vlastně na tuto praxi žadatelů díváte?

Je to velký nešvar. Myslím, že materiál by měl být opakovaně projednáván pouze tehdy, pokud došlo k nějaké podstatné změně skutečností, které mohou úplně zvrátit rozhodnutí.

Na svých stránkách jste zveřejnili zajímavý sestřih některých vašich úspěchů při opoziční práci v zastupitelstvu. Pokud byste měl rekapitulovat, co se vám například v opozici podařilo?

Myslím, že to byl dobrý nápad, protože jednání zastupitelstva je poměrně dlouhé a nudné a většina lidí ho nesleduje a tak se občané nemohou o práci opozice dozvědět. My jsme se na každé jednáni velmi pečlivě připravovali, studovali materiály a ověřovali si různá stanoviska. Je to velice náročné a zabere to až několik desítek hodin práce. Ale právě proto jsme dokázali zabránit některým spekulativním směnám pozemků nebo prodeji majetku, se kterým máme ve svých plánech jiné záměry ve prospěch občanů města a např. jejich sportovního vyžití. Ne vždy jsme samozřejmě byli úspěšní, protože nemáme v zastupitelstvu města většinu. Vřele doporučuji zhlédnutí těchto videí na adrese bit.ly/top09melnik.

Vaše kampaň před nadcházejícími volbami je velmi výrazná. Nestojí však pouze na nadšení vašich členů a příznivců, ale také na penězích. Zveřejníte před volbami, kolik vás kampaň stála a kdo vám na ni přispěl?

Budete se divit, ale to nejpodstatnější je nadšení především našich mladých lidí, kteří kampaň manažersky táhnou. Nemáme žádného sponzora právě proto (jak píši výše), že v české společnosti by mohla být očekávána protislužba. Částku 10.000 korun poskytla TOP 09 a ta také zajistila tisk některých letáků a bannerů. Zbytek peněz je pouze od členů TOP 09 a kandidátů sdružení TOP 09 a nezávislých. Pokud někdo přijde a bude chtít vidět faktury jsme připraveni mu je ukázat. Celkově se budeme pohybovat mezi 100-150 tisíci, ale zatím je kampaň v plném proudu a celkovou sumu zdaleka neznáme.

S jakým výsledkem voleb byste byl spokojený?

Slušné by bylo obhájení 5 mandátů. Pro prosazení reforem bychom potřebovali ještě silnější mandát.

Zaznamenali jsme od čtenářů informaci, že jste se měl nedávno ucházet o post ředitele mělnického gymnázia. Je to pravda či pomluva?

Je to pravda. Účastnil jsem se konkurzu, byť jsem předpokládal, že vyhraje stávající ředitel, kterému dělám zástupce.

A na závěr jednu (možná) nepolitickou. Jak bylo v Albánii? Lépe, jak na Mělníku? :-)

Je to neporovnatelné. Na Mělníku jsem doma. Albánie je úžasná země, která se velmi rychle rozvíjí. Návštěva zemí tohoto typu je pro mě vždy relaxací, neboť si člověk uvědomí, že řada problémů u nás vlastně není až tak hrozná z pohledu občana jiné země. A tak po návratu se dovedu dívat trošku s nadhledem a hlavně mám chuť do řešení problémů.

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. Oko nezůstalo suché (Barms, 23.9.2014 13:04:00) Odpovědět

    Tak jsem si dojemně pobrečel.
    Text: Za svojí osobu mohu říci, že mojí silnou stránkou (a proto jsem považován za „nebezpečného“) je to, že nikomu nic nedlužím, nikomu nejsem vděčný za nějakou službu, která by vyžadovala protislužbu a neprahnu po penězích. Teď si asi někdo řekne, že jsem cvok. Ale lidé, kteří mě znají, vám potvrdí, že nepotřebuji vlastnit dům, nechci nové auto a dokud staré věci slouží, tak nekupuji nové.

    Tak se také dá popsat neschopnost a udělat z toho své přednosti!!!!!!!!!!!!!!

  2. správna volba (Petr Kratochvíl, 23.9.2014 13:22:09) Odpovědět

    Pan M.S. je jistě nebezpečný pro klientelistické prostředí panující na Mělníku. Přeji mu ,aby získal co nejvíce hlasů.

  3. Top 09 (Lenka, 23.9.2014 13:46:36) Odpovědět

    Mělník potřebuje víc takových lidí jako je pan Schweigstill a těch, kteří dělají maximum pro Top 09 a město Mělník. Proto přeji ve volbách mnoho úspěchů !!!

  4. kde člověk nežije, je mu jedno, co se tam děje... (Anna Spěváčková, 24.9.2014 9:50:43) Odpovědět

    "Osobně považuji institut trvalého bydliště za přežitek. Nekontroluji, zda ten či onen kandidát spí pravidelně na Mělníku."Jenže pane Schweigstillle, když někdo někde nebydlí, pak je mu čumafuk, pro co hlasuje. Takovému člověku je jedno, že lidem budou jezdit kamiony pod okny, místo pole bude parkoviště a děti nebudou moci samy ven na hřiště, prodá se pole, kde by mohli obyvatelé sídliště zahrádkařit....prostě je mu jedno, co se ve městě děje, zvedne ruku pro cokoli, on bydlí jinde a tam si to ohlídá...Ten pojem spí jste schválně zvolil, abyste zlehčil celý problém, že? Člověk, který je zvolen zastupitelem (jako kandidát ať si bydlí třeba v tramtárii, ale je-li zvolen, musí odstoupit) MUSÍ ŽÍT ve městě, kde bude rozhodovat. ne jen mít formální trvalé bydliště jako v Neratovicích pan Kocourek a Peter z TOP 09 či lékárník Bárta z nevím jaké kandidátky...Dokonce by měl žít v obci určitou dobu, třeba tři roky, jinak by neměl být členem zastupitelstva...

  5. Pane Schweigstille, (LuďekM, 24.9.2014 11:17:13) Odpovědět

    slibte mi prosím, že pokud zase prohrajete volby, uvolníte místo v mělnické
    TOP09 komukoliv schopnějšímu. TOPce fandím, ale už nevěřím, že Vy byste mohl
    uspět. Nejméně osm let na nás permanentně shlížíte z nějakých billboardů v
    mnoha volbách, a pokud říkáte, že nikomu nic nedlužíte, pak já tvrdím, že
    voličům TOP09 dlužíte hodně. Za vyhrané volby považuji nikoliv největší
    počet mandátů, ale post starosty. Proto mluvím o prohře v minulých volbách.

    Děkuji a věřím v budoucí úspěchy TOP09 na Mělníku.

  6. Otázka ( již po třetí) (Tom, 24.9.2014 11:24:44) Odpovědět

    Ptám se Vás paní Spěváčková, ptám se Vás pane Malino, ptám se i dalších čtenářů. Je správné, že velice blízká příbuzná paní Anně Spěváčkové, Lucie Spěváčková, kandiduje za stranu Zelená pro Neratovice a nebydlí v Neratovicích? Je to morálně i jinak v pořádku?
    Děkuji za odpověď.

  7. trvalé bydliště (Tomáš Malina (iSoutok.cz), 24.9.2014 11:34:52) Odpovědět

    Dobrý den Tome,
    můj soukormý názor je, že je lepší mít schopného a nezkorumpovaného zastupitele, který ve městě bydlí formálně, než zkorumpovaného a neschopného, který je městským patriotem. Platí to však pouze za podmínky, kdy daný kandidát do zastupitelstva veřejně své voliče s tímto faktem seznámil a volič ho přesto zvolil.
    Přiznávám, že tento můj názor zvyklal jeden z příspěvků na Mělníčku (melnicek.cz), kde se psalo, že pak je možné volby zrušit a nechat si do města dosadit správce z ministerstva vnitra. Tento rozměr jsem při vlastním uvažování zatím do mého soukormého názoru nepromítal a uznávám, že na něm něco je.
    Nicméně pokud Vaše otázka míří na konkrétní osobu kandidující v Neratovicích, věřím, že se k tomuto vyjádří sama ta osoba, případně lídr tohoto subjektu.

  8. Ideální... (Tom, 24.9.2014 11:47:04) Odpovědět

    ... je schopný a nezkorumpovaný zastupitel, který bydlí v místě bydliště. Jak ale můžu vědět o paní Lucii Spěváčkové, že je schopná a nezkorumpovaná, když v Neratovicích nebydlí a nikdo ( nebo skoro nikdo) ji nezná?

  9. nalepky (hsdb, 24.9.2014 12:15:03) Odpovědět

    A ja se ptam pani Spevackova. Jak je to s těmi samolepkami? :) vsude jinde vasnive diskutujete a toto jste nejak opomenula vysvetlit:)

  10. no jistě, pane M...Moravo? (Anna Spěváčková, 24.9.2014 21:03:24) Odpovědět

    Proč se neptáte pánů Kocourka, Petera, Bárty a pod., jak je možné, že bydlí ve svých vlastních rozlehlých vilách mimo Neratovice a ne na dočasném podnájmu, nejsou na nevolitelných místech, ale na špici kandidátek a nevadí jim to? Tuto otázku jim ale nepoložíte, protože za ně kopete. Pokud se týká samolepek, zeptejte se mých příznivců, kteří si uvědomují, že v Neratovicích je jako v totalitním režimu zakázána propagace politických a občanských subjektů; žádné skříňky, žádné informační desky zdarma.

  11. ja umřu. .:-D (Ondra Kvítko, 25.9.2014 7:51:02) Odpovědět

    Což znamena, že je možno porušovat vyhlášku města o výlepu? Tleskám. ..nehlede na to, ze jste tu včera tak vášnivě totalitní režim hájila. ..každému subjektu je umožněno zaplatit si inzertní prostor..

  12. k bydlišti ap. (občan, 25.9.2014 8:34:54) Odpovědět

    Zastupitelé by měli svoje město dobře znát, prokazatelně. Jestli bydlí za městem, nebo v něm, se mi nezdá tak důležité. Za velký nešvar, velice krátkozraký pohled, považuji výběrová řízení na MÚ na odborná místa/kvalitu úředníků. Do posledního úředníka. Pokud si tam někdo dosadí "já na bráchu brácha na mě" či "Miluška je tak hodná a nemá práci", trpí kvalita oddělení atd. a nakonec to odnese vedení MU o praktických dopadech pro město nemluvě. Radnice je považovaná za neschopnou. Na kandidátkách jsou prakticky stejná jména jako v minulých volbách a i kdyby ne, tohle by si měli nově zvolení zkontrolovat a ošetřit. Ted na sebe házejí vzájemně kde co, lidem je pomalu jedno, kdo tam bude (stejně se nic nezmění). Po zlepšení kvality práce na MU by mohlo.

  13. Než ... (Tom, 25.9.2014 9:49:00) Odpovědět

    ... s Vámi paní Spěváčková komunikovat, to je mi snad příjemnější překousnout živou ropuchu. Všechno převrátíte a na nevhodné otázky odpovídáte ve stylu Václava Klause. Přejdete do útoku. Kritizujete pány Kocourka a spol. a sama ve Vaší straně používáte podobné, zdůrazňuji, PODOBNÉ praktiky. Vaše blízká příbuzná kandiduje za Vaší stranu a přitom v Neratovicích nebydlí. Vůbec nevadí, že je na 12. místě ( myslím). Voliči ji mohou vykroužkovat. Už se Vás nebudu ptát, co byste dělala. To nemá cenu. Kritizujete radnici za špatnou komunikaci, ale s Vámi jako s političkou se komunikovat nedá vůbec. Kážete vodu a sama pijete víno.

  14. ... komentáře... (Tomáš Malina (iSoutok.cz), 25.9.2014 10:47:31) Odpovědět

    Dobrý den Tome,
    chudáci čtenáři, kteří zde hledají komentáře k rozhovoru s lídrem TOPky na Mělníku...
    Myslím, že pokud je to tak, jak se zde píše, má Zelená pro Neratovice jedinečnou možnost, jak jít ostatním kandidátkám příkladem - může kandidáty, kteří fakticky ve městě nebydlí, z kandidátky stáhnout.
    Co se týče překousnutí živé ropuchy, vřele doporučuji radši se držet té komunikace.

  15. vyhlášky (Anna Spěváčková, 25.9.2014 12:01:37) Odpovědět

    Ano, souhlasím, vyhlášky města se musí dodržovat, jen musí samospráva vytvořit podmínky k tomu, aby je občané dodržovat mohli. Lepit letáky je podle vyhlášky zakázané, kdo potřebuje něco oznámit, třeba babička, které se ztratil pejsek, nemá jinou možnost, než si zaplatit výlep u jedné ze dvou institucí, které vlastní výlepové plochy ve městě. Žádné informační tabule neexistují, ani skříňky pro občany, městský rozhlas se nepoužívá, Listy mají měsíc přípravnou dobu do zveřejnění, to už je pejsek dávno sněden, městský web není pro občany a babička na počítači neumí. Zbývají tedy výlepové firmy. První z nich je profláklý Rengl, který se zalíbil paní starostce tak, že mu umožnila si vybudovat své výlepové plochy, vetšinou v podobě kulatých věží umístěných v trávníku, takže více než polovina letáků je mimo zorné pole. Rengl požaduje za výlep minimální cenu 230 korun. Takže za pár vylepených lístečků s textem: "Ztratil se pes, kdo ho najde, ozvěte se na adrese..." zaplatí babička min. 230 korun. To je skvělé, ne? Má ještě druhou možnost. Město po negativních zkušenostech s Renglem (paní starostka nějak neodhadla jeho počínání) si zařídilo SVOJE výlepové plochy, výlep organizuje Společenský dům. Minimální cena zakázky je 250 korun. Takže babička ve SVÉM městě by zaplatila za pár lístečků 250 korun. No nezaplaťte to. Město nevytvořilo babičce podmínky, aby si mohla někam na informační tabuli nalepit lísteček s oznámením, že se jí ztratil její milovaný pejsek. Co tedy udělá babička? Jde a v temnu noci lepí lístečky po městě. Na zastávky, na sloupy, kamkoli, kde si je lidé přečtou. Samozřejmě riskuje, že ji poženou k přestupkové komisi, ale na chudý lid musí být přísnost, ne????

předchozí
1 | 2 následující

end is near

Kontakt

iSoutok.cz