Někteří občané se bouří proti ROPIDu

Integrovaná doprava funguje na Mělnicku pár dní, občané však již mají značné výhrady. Zatímco v Praze se chystají protesty kvůli nárůstu dopravy na sídlišti Ládví, lidem z Mělnicka zabere spojení s Prahou více času, než dřív.

,,Nárůst autobusové dopravy v Ďáblicích je cca 108%, v ranní špičce 145%,” uvádí na svém blogu Lucie Vélová, která se podílí na přípravách petice, kterou občané budou v pražské části podepisovat. Jejich cílem je, aby autobusová dorava z Mělnicka končila v Letňanech. ,,Navíc spojení do Letňan, možnost jít do bazénu, multikina atd. by možná spoluobčané z Neratovic a Mělníka ocenili i o víkendu,” uvádí blogerka ve svém článku.

Cestující z Neratovic a Mělníka pak zjišťují, že většinou spojů trvá cesta do Prahy o 15-20 minut déle. Někteří dokonce tvrdí, že cenová úspora jim nekompenzuje časovou ztrátu a byli by si ochotni připlatit za rychlíkové spoje. Někteří si také stěžují na zhoršenou kulturu cestování, kdy se snaží do nejvytíženějších autobusů vměstnat více lidí, než dřív. ,,Jsou tací, kteří nám tvrdili, že cestovat do Prahy autem se již nevyplatí. Čistě finančně asi ne, ale život není jen o tom vybírat si vždy to nejlevnější," napsala nám Romana z Neratovic s tím, že by doporučovala všem zastupitelům, aby si ranní cestu autobusem vyzkoušeli.

Jiným cestujícím nová podoba spojů s Prahou vyhovuje. ,,Se slevou se dostanu na 18,- korun za jednu cestu, to je super. Škoda jen, že autobus nekončí v Holešovicích,” napsala Jana. Další si však stěžují, že všechny autobusy neodjíždí z Prahy ze stejné stanice a při cestě domů tak musí vždy znovu studovat jízdní řády.

Vaše poznámky a návrhy k autobusovému spojení s Prahou můžete posílat na Městské úřady, nebo přímo na Krajský úřad. Použít můžete adresy mu@melnik.cz , mu@neratovice.cz nebo podatelna@kr-stredocesky.cz .

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. Neskutečné a nepochopitelné !!! (Eva Janošcová, 17.4.2015 10:21:42) Odpovědět

    Aby se ulevilo dopravě V Holešovičkách, kvůli tunelu Blanka, tak Ropid hodí všechny linky na Ládví. Tady se nedá pořádně přejít ani na přechodu. Bylo vybudováno metro za miliardové náklady, aby se ulevilo silniční dopravě. Na Letňanech, kde je dostatek místa, a vybudovaný terminál, o tom Ropid nechce ani slyšet, to je zřejmě konečná zastávka pro krtky. Nic proti Středočechům, ale asi by nejraději jezdili až na Václavák! Z Ládví do Letňan jede metro necelých 6 minut. Na Ládví, kde je dětské hřiště hned u silnice, tam se otáčí autobusy, řidiči zde nemají žádné zázemí. Dnešní článek v metru. A Ropid to vymyslí tak, že autobusy, které jedou na obratiště do Ďáblic a k poliklinice na Proseku projedou kolem našeho domu 4x. To by snad nevymyslel nikdo normální to může vymyslet jen Ropid !!!

  2. chápu rozhořčení (Meluzína, 17.4.2015 11:51:57) Odpovědět

    Jen okraji pro paní Evu: choďte podchodem. K ostatnímu: My Středočeši jezdíme d Prahy za prací, pdstatná většina míst je mimo Letňany, čili ano, každé přiblížení k centru uvítáme. To neplatí pro Ládví-tam nám to nepomáhá, tam nám to komplikuje život stejně jako vám. Hledáme řešení, nechceme jezdit na Ládví. Buď ať je zastávka na Stírce, nebo konečné 12-ky, oboje má na to vybavení pro nastupující i řidiče, Holešovice jsou nej, mj. kvůli Bulovce a tramvajím, Florenc také není marná, ale to by chtělo, a že by to chtělo, spoj s méně zastávkami, rychlejší. Proč ne kyvadlovou dopravu a posílit 351 na Letňany?

  3. Letňany (Petr Novák (rodák z Ládví), 21.4.2015 10:04:38) Odpovědět

    Bohužel, bez ohledu na fakt, že jsem se na Sídlišti Ďáblice (nikoli "Sídliště Ládví", jak je uvedeno v článku) narodil, musím souhlasit s Evou Janošcovou! Nejde o to, zda je člověk z Prahy, či SČK, myslím si, že jak obyvatelé našeho Ďáblického Sídliště, tak obyvatelé Starých Ďáblic (kterými autobusy projíždějí) , ale i cestující do Prahy se stali RUKOJMÍMI ROPIDU A VŠECH RADNIC A MAGISTRÁTU PRAHY ve špinavé hře o peníze!

    Když se budovalo Céčko, měla konečná v Letňanech a) odlehčit Holešovicím a odlehčit autobusové dopravě právě ve stanici Ládví. V Letňanech byla vybudována stanice metra uprostřed pole, která tímto nepomohla ani místním obyvatelům Letňan, ani obchodnímu centru, které tam musí posílat vlastní autobusovou linku a to všek proto, že se argumentovalo vybudováním VELIKÉHO AUTOBUSOVÉHO NÁDRAŽÍ,KTERÉ BUDOU FUNGOVAT JAKO SPÁDOVÝ UZEL PRO OKOLNÍ OBCE NA SEVER A NA VÝCHOD OD PRAHY! Za tímto účelem byl vybudován i přilehlý autobusový areál, který dnes zeje prázdnotou a jednou za hodinu se na něm otočí 2 autobusy OCL.

    Naopak Ládví, již s přihlédnutím na hustotu obyvatel, ale i na předem plánovaný autobusový terminál v Letňanech, byla budována jako MALÁ, PROVINČNÍ ZASTÁVKA METRA (dokonce nejmenší z nejmladších stanic Metra - C! Stejně tak byl na povrchu snížen počet stání a autobusových zastávek, protože právě "SNÍŽENÍ AUTOBUSOVÉ ZÁTĚŽE NA SÍDLIŠTĚ" BYL HLAVNÍ ARGUMENT STAVBY STANICE METRA LÁDVÍ! Stísněné prostory pidinástupiště tento fakt jen umocňují a tak se na stanici metra již v raní špičce skoro lidé ani nevejdou (zatím co v Letňanech je meganástupiště schopné pojmout tuny cestujících ze spádových autobusů)!

    Další pseudoargument - snížení množství SČ aut parkujících v okolí Ládví se nepotvrdil! Naopak, SČ nadále ve velkém jezdí na naše parkoviště! Jediným řešením je VYTVOŘIT MODRÉ ZÓNY A PŘÍSNĚ POKUTOVAT VŠECHNY, KDO NEBUDOU MÍT PARKOVACÍ KATU REZIDENTA!

    Chápu, že se SČ chtějí dostat pohodlně za prací, ale na druhou stranu, jejich nižší nepohodlí při cestování je přirozenou daní za to, že na rozdíl od nás, nebydlí ve smogem a dopravou zahuštěné Praze, ale v jinak klidných obcích okolo Prahy. Vše něco stojí!

    Každopádně nechápu, nevím jak třeba na Mělnicku, nebo v Neratovicích, ale NÁS NA SÍDLIŠTI ĎÁBLICE SE NIKDO K CHYSTANÉ ZMĚNĚ DOPRAVY NEPTAL! Absolutně nechápu, že Magistrát HLM a ROPID CELOU DOBU POTAJÍ VYJEDNÁVAL S KDEKÝM, ALE VLASTNÍCH OBČANŮ PRAHY, KTERÝM SE OBĚ ORGANIZACE MAJÍ PŘEDEVŠÍM ZODPOVÍDAT (Minimálně Magistrát HLM NÁMI VOLENÝ) SE NA NIC NEPTAL A POUZE JIM ZMĚNU OZNÁMIL S TÍM, ŽE SE JEDNÁ O "ZKUŠEBNÍ ŘEŠENÍ".

    Jaképak "Zkušební řešení", pokud se něco mělo zkušebně spouštět - pak odklonění dopravy do k tomu urgenému a předem vybudovanému AUTOBUSOVÉMU TERMINÁLU V LETŇANECH a teprve, pokud by se neosvědčil, pak hledat jiné řešení! Ale myslím, že se ROPID i Magistrát spíš obávají, že by se právě LETŇANY OSVĚDČILY A JEJICH ZÁMĚR S PRODEJEM PŘILEHLÝCH POZEMKŮ NEVYŠEL!

    Na současné řešení nadáváme my - občané tam žijící, autobusáci,kteří tam denně porušují předpisy, nestíhají tam ani dojíždět ve stanovených časech, obyvatelé přilehlých obcí SĎáblice, Líbeznice, kterým autobusy projíždějí a jak vidno, i "cestující", kterým to mělo údajně "zkrátit čas" - super úspora, když Letňany jsou od nás ani ne 3 km a v časovém dojezdu 6 minut!

  4. Holešovičky nestíhají (Miloslav, 21.4.2015 13:15:30) Odpovědět

    neježdění až do Holešovic je rozumné, stačí se podívat na ranní vysílání ČT24 a na dopravních kamerách jasně uvidíte dopravní kalamitu v ulici V Holešovičkách. Časově by to vycházelo na 200 procent nejelegantněji právě z toho terminálu. Když už je jednou vybudován.

  5. Připojte se (Lucie Vélová, 22.4.2015 9:02:06) Odpovědět

    Dobrý den, pane Nováku
    zcela souhlasím s Vaší argumentací, ráda bych se dozvěděla více k tomu, co se tvrdilo při stavbě metra Ládví atd.
    Nechcete se připojit k naší občanské iniciativě bojující proti "autobusáku" na Ládví?
    Můžete mě kontaktovat přes mail: v.e.j.s.k@seznam.cz.
    S pozdravem, L. Vélová

  6. Pohled občana Mělníka (Tomáš Hříbal, 30.4.2015 21:51:21) Odpovědět

    Musím se přiznat, že se mi vůbec nelíbí petice Ládví není autobusák. Prosazujete si své zájmy, ale občanů Mělníka, Neratovic či SČ vesnic se neptáte. Vaši aktivitu chápu, ale připadá mi stejně bezohledná jako Vy vnímáte rozhodnutí ROPIDu a politiků ukončit autobusy na Ládví.

    Z dopravního hlediska souhlasím, že terminál v Letňanech je vhodný pro ukončení autobusů. Ale že se prodlouží těmto občenům cesta do cílové destinace, o tom už nikde nepíšete. Mě konkrétně by se prodloužila jedna cesta o 15 minut. Z ukončení autobusů na Letňanech by profitovali pouze lidé, jejichž cílová destinace je Letňany, což je minorita občanů. Jakou motivaci byste nám chtěli nabídnout?

    Pokud by se přesunul cílová destinace autobusů přesunula do Letňan, pak bych zvažoval cestování autem s parkováním na Ládvi v sídlišti (dnes tak občas jezdím). Prostě jedu k nejbližší stanici metra, odkud se nejrychleji dostanu do centra Prahy, jezdit autem do Letňan mi nedává smysl.

    Taky třeba nechápu, proč neprotestujute proti parkování aut v sídlišti na Ládví. Ale co s tím chcete dělat? Mimochodem i jeden můj kolega bydlící v Čakovicích jezdí autem na Ládví než by jezdil autobudem na Ládví, protože šetří čas. Já vidím chybu u politiků - u každé stanice metra (Holešovice, Kobylisy, Ládví, Střížkov) se mělo vybudovat obrovské záchytné parkoviště. Dokud se tato parkoviště nepostaví, tak tu problém bude a bude to obtěžovat. Zavedení modrých zón problém neřeší, pouze přesouvá na jiné místo.

    Doprava cestujících funguje jako voda tekoucí z kopce nejmenším odporem, i když budete stavět vodě překážky, koryto řeky jednoduše přemístit nelze. Plně chápu vaše rozhořčení, byl bych také hodně rozlobený a ani já nejsem nadšený z cestování na Ládví, ale přesun do Letňan nevidím jako funkční variantu.

  7. Sluníčkový svět nemakačenků (Jirka, 3.5.2015 1:19:18) Odpovědět

    Pražské aktivní matky a jejich sluníčkový svět zničí pár autobusů za hodinu. Jestli si tyhle sobecký budižkničema, jejichž jediná denní aktivita je opruzování na diskuzích a internetových anketách, představují, že kvůli nim bude 60tisícová aglomerace ztrácet denně další třičtvrtěhodinu dojížděním někam do letňanských polí, tak by potřebovali pořádně proplesknout.

  8. Odpověď na pana Hříbala (Lucie Vélová, 3.5.2015 22:09:28) Odpovědět

    Dobrý den, pane Hříbale,
    vy píšete, že se občanů Mělníka, Neratovic a dalších obcí neptáme?? Osobně jsme navštívili starosty Ďáblic, Březiněvse, Líbeznice, Neratovic a Mělníka (právě abychom znali požadavky a přání dojíždějících, je tu o tom krátký příspěvek), absolvovali jsme schůzku na Středočeském kraji, denně diskutujeme s dojíždějícími u petičního stánku a řada z nich petici podepisuje, protože si uvědomuje nesporné klady terminálu v Letňanech a zápory sídlištní zastávky Ládví, která není na takovéto množství autobusů koncipována. Máme stránky, kde jsme zveřejnili zatím každý komentář či dotaz, ať jde o podporu či nesouhlasné stanovisko. Co byste ještě chtěl více? Myslím si, že náš přístup má do bezohlednosti opravdu hodně daleko, když uvážíte, že Praha 8 se o rozhodnutí sem autobusy převést dozvídá vždy jako poslední a její rezidenti jsou stavěni před hotovou věc, přestože to již jednou odmítli.
    Doba dojezdu do centra přes Letňany a Ládví se tu stále řeší, odpovídali jsme vícekrát, vychází to stejně. Jediný rozdíl je, že na Letňany nejede každé metro, což je ve špičce malý rozdíl, ale i tak jsme do petice zakomponovali požadavek na navýšení souprav metra.
    Možnosti omezit individuální dopravu nemáme, jedině chtít modré zóny, jak píšete. Je to problém, který nás též trápí.
    Praha na integrovanou dopravu přispívá miliony, dojíždějícím se zlevnilo jízdné průměrně o 900 (Neratovice) měsíčně a k dispozici je velký autobusový terminál v Letňanech – na metru, mimo obytnou zástavbu. Pro rychlíkové linky z Mělníka, případně Štětí, Neratovic ideální řešení, Ládví je slepá ulička, integrace se zde nemůže dále rozvíjet dle potřeb dojíždějících.
    (Více k věci na webu www.ladvineniautobusak.cz)

  9. SOUKROMÁ AUTA OPUSŤTE LÁDVÍ !!! (Lenka, 7.11.2015 5:55:05) Odpovědět

    SOUKROMÁ AUTA OPUSŤTE LÁDVÍ !!! (protipetice) Autobusy přece nevadí, jsou pro veřejnost. Ale co ty soukromá auta, která zabírají mnohem více životního prostoru, ty skutečně vadí. Aut je tady příliš, jen překáží všem lidem i těm autobusům a přírodě. Copak nevidíte, jak stojící auta přeplnily všechny ulice? Doporučuji zakázat / omezit prostory pro parkování osobních automobilů, kromě nezbytného zásobování a pak bude dost prostoru pro veřejnou dopravu, pro ty autobusy. A ty auta, ať si přeparkují třeba do těch Letňan a tím zároveň omezí smog v okolí Ládví. Správným a rozumným cílem petice má být výrazné omezení prostoru pro soukromé automobily, které zabírají mnohonásobně víc životního místa než několik autobusů.


end is near

Kontakt

iSoutok.cz