Pavel Šanda: Imigranty bychom měli integrovat

Neratovický zastupitetel a socialista Pavel Šanda napsal na svém blogu článek o imigrantech. Uvádí v něm, že lidé, kteří mají z imigrantů strach se vůbec neorientují v politických otázkách, a jejich obavy pramení z ultrapravicové agitace. A protiimigrantská nenávist podle něj začíná pomalu upadat.

,,V posledních týdnech měl člověk při čtení internetových diskusí a sdílení na facebooku pocit, že se česká veřejnost definitivně zbláznila. Z diskuse o přijetí několika set uprchlíků či imigrantů by jeden nabyl dojmu, že za našimi hranicemi čeká alespoň půl milionu islamistických radikálů s mačetami v ruce s cílem masakrovat české obyvatelstvo, znásilňovat dcery a vnučky a nakonec tu zavést kolonii Islámského státu,” uvádí ve svém článku Pavel Šanda.

,,A tak stejně jako lidé ochotně naskakovali na vlnu protiimigrantské nenávisti, začínají postupně z této vlny také odpadávat. Protiimigrantské nálady se postupně stávají terčem posměchu právě pro svoji absurdní přehnanost.

Dějí se totiž i takovéto věci. V nejmenované facebookové skupině se objevila zpráva, že "islamisti již dorazili do Všetat" (železniční uzel v okrese Mělník) s fotografií několika snědších a nepříliš dobře oblečených lidí sedících na nádraží.

Na první pohled nešlo o islamisty, neboť je známo, že na Středních východě je délka vousů politika (čím delší vousy, tím pravicovější a méně sekulární). Pánové však byli všichni oholeni a kontrolující policie nenašla v jejich dokladech žádný problém. Šlo zřejmě o sezónní gastarbeitery z jihovýchodní Evropy,” píše ve svém textu Pavel Šanda a dále uvádí, že naše společnost má potenciál imigranty absorbovat. Ostatně nebýt stěhování lidí v dějinách, žili bychom podle Šandy někde v Etiopii primitivním způsobem života.

Společnost by se podle Pavla Šandy měla zabývat tím, jak imigranty integrovat do naší společnosti. Celý text Pavla Šandy naleznete ZDE.

S autorem příliš nesouhlasí diskutující pod článkem. Naříklad Stanislav Augustin píše: ,,Pane autore nelžete sám sobě. Nejde o několik set imigrantů, ale o několik desítek tisíc, čili 100x více. A to jen v prvním kole. Jak funguje integrace lidí z neslučitelné kultury se snadno můžete přesvědčit v Anglii nebo Francii.” Našel mezi nimi však i zastánce, například Jan Piňos napsal: ,,Diky za rozumny clanek. Ja na tuhle hysterii zkousel zareagovat vice odlehceneji, ale udatni slunicko-bijci mi dali v diskuzi stejnou virtualni sodu jako tady vam. Ale tak je dobre se ozvat, aby ta nenavist v CR neznela uplne unisono.”

zdroj: http://pavelsanda.blog.idnes.cz/c/468088/bublina-strachu-z-imigrantu-zrejme-splaskne.html

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. Multi (Kamil, 15.7.2015 12:21:59) Odpovědět

    Doufám, že si pár imigrantů pan Šanda nastěhuje domů. Volil jsem ČSSD a už nikdy více !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

  2. rakce z blogu (An, 15.7.2015 16:23:23) Odpovědět

    J
    61
    a
    37
    r
    98
    o
    34
    m
    57
    í
    68
    r
    51
    H
    69
    l
    34
    u
    98
    b
    46
    e
    30
    k 2
    45
    6
    39
    0
    70
    4
    39
    1

    Blog

    U nás je asi vše možné. Blábolista, který o pravici neví vůbec nic a dokonce si dovolí použít termín ultrapravice, má čtenost 999. Samozřejmě to je komunista, který chce vše ovládat a regulovat. Zatím jsem nezaznamenal ani jeden článek, ani jeden diskusní příspěvek, kde by se autor podobných názorů osobně a čestně zavázal, že ty hodné imigranty vezme do svého domu, na své vlastní náklady a pak nám všem vytře zrak, jak jsme hloupí a o kolik kulturních obohacení jsme přišli. Kecat dovede každý, urážet taky, ale konat, to je mnohem těžší.
    ---------------------------------
    A my, kdo známe pana blogera osobně víme, JAK zvládá integraci komunit v Neratovicích. Nijak,ani ho to nezajímá. Utratí prachy za 1 mega den pro děti, proč nepoužije část na aktivity cikáňát o prázdninách? Proč neučí v neratovických komunitách zadarmo češtinu , třeba? Proč jakkoli prakticky nekoná? Když už dělá hlásnou troubu, at jde trochu příkladem. Má na to zázemí jak strany, tak spolku Aktivity, kde je předseda. Co vlastně dělá, kromě žvanění? Zas jen ví, jak vše dělat lépe, než celá vláda až po Brusel. Kde vzal Etiopii se mi nechce hledat, jak dopadlo začleňování ve Francii a Anglii víme všichni až na něho. Nechceme se vykašlat na lidi v nouzi, na ty co utíkají před válkou, ale co to mele o začleňování? Úspěch bude, když se bude vědět co s nimi a dokážeme žít vedle sebe, když už to je nutné.

  3. ach jo, (Emerich Erdos, 16.7.2015 8:56:04) Odpovědět

    další sluníčkář (možná spíš pitomec), který se dostal do zastupitelstva. Jasný vzkaz pro voliče, koho příště (ne)volit.

  4. Komouš sluníčkář (Patrik Wollmar, 17.7.2015 17:24:54) Odpovědět

    Njn, co na to říct? Nejlíp nic. Těm, co soudruha Šandu ještě moc neznají, doporučuji přečíst jeho výplod k průjezdu vojáků USA v dubnu. Ale bacha - igelitový pytlík po ruce! Poněkud nechápu, jak takto mladý člověk, který socialismus moskevského typu evidentně nezažil, aspoň ne jako dospělý, může psát stalinsko brežněvovským stylem. Ale, možná je z kované komunistické rodiny a celý jeho rozhled se skládá z blábolů, co mu doma od malička hustili do hlavy. Tak, soudruhu Šando, přiznejte barvu: nebyl vy jste jedním z té hrstky rudých bubáků, co na americké vojáky vystrkovali jazykově vyspělé cedule "Amy Gou Houm"? :-)))

  5. Komouš sluníčkář ? možná (D., 17.7.2015 19:35:38) Odpovědět

    On se nějak shlédl v „Che“ Guevarovi, svého času nosil tyhle trička, jinde zase že je Trockista či co, snad odpůrce globalizace, všude něco píše, mluví, ale myslím, že kdyby mu dal někdo někdy 1 českou facku, tak si líže rány ještě rok. Co k tomu? Nic. Jen doufat, že když už je v komisi města, tak dospěje. Může bojovat na radnici za lepší město, ale to by musel přestat odvolávat co ne-odvolal (parkoviště). Jako bloger má karmu 0, tak třeba fakt dospěje, když už je teď v praxi na radnici.

  6. Je to sluníčkář (Míla, 17.7.2015 20:07:22) Odpovědět

    V lednu uspořádal v KD diskuzi o islámu a mj. na Neratkách píše:
    Pavel Šanda
    Datum: 30.01. 10:21
    Titulek: všechna náboženství odpovědět
    To se týká monoteistických náboženství. Polyteisté mají jiné bohy. Pro monoteisty je bůh jen jeden - bůh stvořitel - společný pro judaismus, křesťanství, islám a z části pro zoroastrismus. U ostatních je to jiné.

    Jinak nesouhlasím s tím, že důvodem té vraždy v Paříži bylo zobrazování boha nebo Mohameda. To je zakázáno pouze muslimům. Ve skutečnosti to byla klasická politická akce Islámského státu, jejíž cílem bylo zhoršit postavení muslimů v Evropě a vytvořit tak výhodnější podmínky pro nábor bojovníků pro Islámský stát v Evropě.

    S tím klidem a dodržováním zákonů souhlasím, a to také bude téma, protože právě ten klid je ohrožován z jedné strany islámskými extrémisty a z druhé strany našimi rasisty a obě tyto skupiny šíří nesnášenlivost.

    Debata má právě proto smysl, neboť to věc, se kterou se naše společnost bude vyrovnávat.

  7. povinná četba pro revolucionáře Šandu (Mirka z Nerátek, 19.7.2015 20:49:38) Odpovědět

    Luděk Frýbort: V islámu človek nemá svou vlastní vůli, svou zodpovědnost, tím pádem ani svědomí

  8. nuly a psychopati vás nezajímají (Anna Spěváčková, 19.7.2015 22:45:13) Odpovědět

    Také nesouhlasím s mnoha názory Pavla Šandy, ale proč vám vadí člověk, který, prakticky jako jediný, se projevuje jako aktivní člen zastupitelstva, diskutuje, navrhuje potřebné změny a spolupracuje s občany? Nevadí vám členové zastupitelstva, kteří s kamennými obličeji poslušně mačkají tlačítko hlasovacího zařízení podle pokynů starostky nebo svých politických lídrů. Nevadí vám, když se starostka a místostarostové posměšně hihňají (jinak se to nedá nazvat) vizi potravinové krize, která může nastat dříve, než se nadějeme. Také nesouhlasím s jeho názorem, že je třeba uprchlíky integrovat v evropských zemích, že budou pro nás přínosem a přizpůsobí se naší kultuře, ale není to bohužel jen jeho názor. V sobotu se stejně vyjádřila na Zelené akademii Strany zelených v jihočeských Hněvkovicích europoslankyně Ska Keller a dovolila jsem si s ní, k údivu mnoha přítomných, nesouhlasit. Bylo by jistě vhodnější, kdybyste kritizovali lenochy a příživníky v zastupitelstvu než aktivního a snaživého zastupitele. To vám opravdu tak leží v žaludku, že dovolíte, aby byl tady, na stránkách, které se tváří seriozně, byl znectěn a rozcupován na kousky? Pokud se mýlí, pak jistě brzy pochopí proč. Ale za to ho nemusíte likvidovat jako komunisti.

  9. nuly a psychopati (L., 20.7.2015 10:21:36) Odpovědět

    Píšete: To vám opravdu tak leží v žaludku, že dovolíte, aby byl tady, na stránkách, které se tváří seriozně, byl znectěn a rozcupován na kousky? Pokud se mýlí, pak jistě brzy pochopí proč. Ale za to ho nemusíte likvidovat jako komunisti.
    -------------------------------------------------
    Dotyčný není cupován na kousky, je to polemika s názory dotyčného. Aneb, akce vyvolává reakci. Diskutovat JE normální, diskuzí se dochází -také,- k výsledku. JINÁ věc je, pokud chybí dotyčnému, či dotyčné, jakákoli dávka sebereflexe. Pak je to boj s větrnými mlýn, chtít aby připustil, že se může mýlit, a potom je dobré ve vážnějších otázkách upozornit na názory dotyčného. Je to prevence. Protože ten, kdo slyší jen sám sebe, se může stát brzdou v dohodě, kompromisu. To se týká i Vás. Zdá se, že položíte vlastní tělo na (za) půdu, ale kde.mají lidé parkovat (přepravu kolama a pěšky neberu) to už neřeknete. Vaší aktivity za záchranu stromů si vážím, ale když se rozohníte nad tím, že by se měly vypálit sršně a hájíte je, tak už váhám. O tom, že by jste šli - Vy a vaši přátelé, prostě vyčistit kus lesa, nebo potok, tak to nehrozí. A to je to, co mně jde na nervy. Moc slov, málo činů. Další co máte s jmenovaným společné je mazání oponentních příspěvků. Vaše věc. Ale skončíte tak sami, bez podpory. Pokud trpí někdo samomluvou, tak v tom zůstane sám, co jiného. Od Vás se ví, co čekat. Dotyčný svoje postoje a názory mění. Je dobré o tom vědět, když je zastupitel. Jinak jeho věc a nezajímavá. Líbí se mi, že se prezentuje, "jde s kůží na trh". To by mohli dělat všichni z radnice, sem tam napsat, proč se rozhodovali jak rozhodovali, co si myslí atp.

  10. omyl (Tomáš Malina (iSoutok.cz), 20.7.2015 10:48:51) Odpovědět

    Krásný letní den paní Spěváčková,
    pletete se. Nuly a psychopati nás zajímají. Jak dokládá i tato má reakce.
    Nemám pocit, že by byl na těchto stránkách někdo cupován na kousky, znectěn apod. Že se zde objevují různé názory je naopak žádoucí. Ostatně i pan zastupitel musí být rád, že jeho názor prezentujeme, jistě najde v Neratovicích i řadu příznivců.
    Stejně tak najde řadu příznivců za svůj nedávný projev na demonstraci, který budeme publikovat v následujících týdnech.
    V názoru na lenochy a příživníky v zastupitelstvu se s Vámi neshodnu. Obecně si vážím všech lidí, kteří jsou ochotni svůj čas a energii věnovat ve prospěch spoluobčanů, ať už to dělají jakoukoliv formou, viditelnou či jen stěží postřehnutelnou.
    Krásný letní den!
    PS: Pan Šanda mi vůbec nevadí jako člověk. Některé jeho aktivity dokonce oceňuji. Co však nehodlám podporovat je přítomnost nositelů extrémistických názorů v zastupitelstvu. Ostatně neratovické sociální demokracii to nesmírně škodí. Bohužel.

  11. fenomén? Šanda (x, 20.7.2015 17:31:29) Odpovědět

    Možná i soutok věnuje moc pozornosti této osobě. Jestli se kolem voleb objevil naprosto neznámý člověk s titulem "veřejně známá osobnost" , tak dnes už má tenhle nápis právem.
    Jak je to se soc-dem Nera z dostupných zdrojů: předseda je stále stejný, je to p. Soukupová, zkušená a letitá členka, těšící se vážnosti ve městě, místopředseda Šnaidr už v MO není a na jeho místě je Šanda. Kdyby dotyčný vadil neratovickým demokratům, neoctne se na místě místopředsedy. Kdyby. vadil byť jen předsedovi, neocitne se na 1. místě kandidátky a místě místopředsedy. Na to kompetence předseda má. Závěr-podle všeho neratovická hvězda Šanda má podporu místnch demokratů, nijak jim neškodí, berou ho jako přínos, jinak by nebyl volen a slyšen. Kdyby např. vadil byť jen bývalému zastupiteli Vackovi, nebyl by tento v Aktivitě po boku Šandy, už je to také zkušený člen. Váš názor na poškozování pověsti demokratů je tedy s největší pravděpodobností mylný. Není tam sám, "ta" většina pro něj zvedla ruku (stojí za ním) jInak by nebyl kde je, vynesen na výsluní organizace a podporován. Za mě bohužel. Taky mi je vývoj tohohle druhu cizí a čssd v Nera už volit nebudu.

  12. zavání to demagogií (Anna Spěváčková, 20.7.2015 18:43:53) Odpovědět

    Píšete: " Zdá se, že položíte vlastní tělo na (za) půdu, ale kde.mají lidé parkovat (přepravu kolama a pěšky neberu) to už neřeknete. Vaší aktivity za záchranu stromů si vážím, ale když se rozohníte nad tím, že by se měly vypálit sršně a hájíte je, tak už váhám. O tom, že by jste šli - Vy a vaši přátelé, prostě vyčistit kus lesa, nebo potok, tak to nehrozí. A to je to, co mně jde na nervy. Moc slov, málo činů."

    Měl byste si uvědomit, že půda je náš chleba. Je to bohatství, které se neničí, protože je určeno k výživě či pěstování energetických plodin pro elektrárny nejen pro současnou generaci, ale i naše potomky. Zničit půdu je zločin. Samozřejmě, že zachovat půdu je důležitější než parkování.Zvláště v situaci, kdy parkovací místa lze vytvořit změnou "lajnování" z kolmého na šikmé, převedením soukromého parkoviště na pozemku města městu a dalšími úpravami, které byly na zasedání města zastupitelům předloženy. Takže nemáte pravdu, že to nebylo řečeno. Bylo, ale bez odezvy, neboť starostka zrežírovala slib, že zastupitelé nebudou hlasovat pro cokoli, co by narušilo výstavbu parkoviště. Ohledně sršňů, nedostatečné vzdělání je vždy tragédie a to nejen v oboru biologie, ale i pravopisu. Vyčistit kus lesa nebo potoka se s chutí předhazuje obzvláště lidem s tělesným hendikepem. Jste blbeček. Někdy nelze zůstat slušným, protože na sprostý pytel sprostá záplata. To je úsloví.

  13. č. 10 - Tomáši Malinovi (Anna Spěváčková, 20.7.2015 18:50:27) Odpovědět

    Mě zase udivuje, proč Vám, jako mělničákovi, vadí nositel extrémistických názorů v NERATOVICKÉM zastupitelstvu. Jsou ještě zastupitelstva, ve kterých Vám něco vadí a co? Z titulu čeho máte právo posuzovat, kdo má vadit a co jsou extrémistické názory? Současně prosím, abyste mi vysvětlil, které názory pana Šandy jsou extrémistické a to konkrétně. vy jste proti integraci uprchlíků nebo pro a proč?

  14. Rád bych případné čtenáře (Pavel Šanda, 20.7.2015 20:19:48) Odpovědět

    upozornil na skutečnost, že pan Malina rozhodně nevyvrátí moje názory tím, že je bude opakovaně nálepkovat jako extrémistické.

    Ostatně kdyby tomu tak opravdu bylo, pak mají extrémistické názory také lidé mně názorově blízcí, včetně například držitelů Nobelovy ceny za ekonomii Josepha Stiglitze a Paula Krugmana.

    Jsem členem ČSSD a pohodlně se do ní názorově vejdu. Kolegové, kteří moje názory znají, s mým členstvím v ČSSD nemají problém.

    Je tedy ČSSD extrémistická? A pokud ano, znamená to, neextrémistickými stranami v Česku je jen ODS a její klony?

    Pro Multi:

    Přistěhovalce už doma mám, máme krásnou a zdravou dceru, která na podzim oslaví 2 roky.
    A historie ukazuje, že pokud se ten mor nenávisti nezastaví, tak se nezastaví jen u uprchlíků, přistěhovalců z Afriky, pak přijdou na řadu další "nepřátelé" národa. A klidně mezi nimi můžete být i vy, vaše rodina, vaši přátelé. Pak už s tím ale nic neuděláte.

  15. reakce (Tomáš Malina (iSoutok.cz), 20.7.2015 21:04:45) Odpovědět

    Pro paní Spěváčkovou:
    Na to by se dalo odpovědět otázkou, proč Vám, občance Neratovic, vadí socha Švejka v Kralupech. Na část dotazu o extrémistických názorech odpovídám níže. K dotazu co (kdo) mi vadí vám odpovím, že mi vadí blbé nápady a jejich nositelé a také fundamentalisté všeho druhu.
    Pro pana Šandu:
    Já nemám v úmyslu Vaše názory vyvracet, jsem pro názorovou svobodu. Jako extrémistické Vaše názory nenálepkuji já, extrémistické jsou i podle různých orgánů, ale to víme oba. Ostatně praktický trockismus a marxismus má k humanitě hodně daleko… Až bude v zastupitelstvu ,,bývalý skin”, jako vy se označujete za ,,bývalého anarchistu a revolucionáře” (alespoň podle Vašich, dnes už asi bývalých přátel), jistě to také budu brát s nevolí. Ať tam bude za jakoukoliv stranu.
    ČSSD jako taková samozřejmě extrémistickou stranou není. Je to tradiční demokratická strana, která do našeho politického systému patří a je v ní mnoho schopných lidí, kteří mají tu výhodu, že nejsou či nebyli nositeli extrémistických názorů a například nepřednášeli na ,,kempu,” jehož součástí byl nácvik pouličního boje.


balisety stop

Výkop

Kolo první - zastupitelstvo

Kolo druhé - mediální (Mělnický deník) (iDnes.cz)

Kolo třetí - kolik stálo dopravní značení na Pražské

Kolo čtvrté - Za co může policie a za co město?

Kolo páté - konec balisetů?

Kontakt

iSoutok.cz