Splní kraj slib, který dal Kralupům?

Kralupy nad Vltavou jsou jedno z nejvíce dopravou zatíženým středočeským městem. Po hlavní trase vedoucí skrz město jezdí i kamiony, využívají totiž jediného vhodného přemostění Vltavy široko daleko. Mostní ulice je tak v dezolátním stavu. Čtyři roky kraj svoji komunikaci přes žádosti města řádně neopravil. Nyní to snad konečně dodrží.

Generální oprava ulice se ovšem neobejde bez vysoké spoluúčasti města, které bude muset uhradit 15 milionů korun. Kraj by se na opravě ze svého rozpočtu podílel 10ti miliony, 45 milionů by mělo být uhrazeno z dotace regionálního operačního programu (peníze EU). Průjezd městem v době rekonstrukce ovšem bude „pěkný masakr,“ protože i nyní zabere ujetí dvoukilometrového úseku v dobách špiček i 20 až 30 minut. Na co budou použity městské peníze, uvedl pro Mělnický deník místostarosta Libor Lesák /ODS/: „Půjde o úpravu chodníku kolem nemocnice, lávku přes potok na Cukrovar a výměnu veřejného osvětlení.“ Podle Mělnického deníku musejí stavaři začít pracovat ještě v letošním roce, což je podmínkou dotace. Nejdříve je ale nezbytné dopracovat projektovou dokumentaci, pak kraj vypíše výběrové řízení. 

Oprava vyřeší pouze povrch ulice, nevyřeší ovšem závažnější problém – jak dostat nákladní dopravu z města? Plánovaný obchvat Kralup s novým mostem má kraj naplánovaný již od roku 2004. Měl by být součástí aglomeračního středočeského okruhu a propojil by dálnice D8 a D5. Výstavba by si ovšem vyžádala značnou investici – kolem 2 miliard korun (z toho celá třetina by padal na výstavbu mostu).

Podobný problém jako v Kralupech je s krajskými komunikacemi v Neratovicích. Dvě důležité dopravní tepny – Mládežnickou ulici a Kojetickou ulici. Zatímco první z nich se dočkala alespoň „zazáplatování“, druhá na opravu zvlněného povrchu a děr čeká prozatím marně. Hrozivým mementem kraje je pak budova bývalé polikliniky u Spolany. Tento krajský majetek je dnes v naprosto dezolátním stavu ohrožujícím zdraví lidí, kteří by se k budově přiblížili. Kraj přes urgence města nebyl doposud schopen ani zabránit přístupu k budově, natož se o ni, jako řádný hospodář, postarat.

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.


balisety stop

Výkop

Kolo první - zastupitelstvo

Kolo druhé - mediální (Mělnický deník) (iDnes.cz)

Kolo třetí - kolik stálo dopravní značení na Pražské

Kolo čtvrté - Za co může policie a za co město?

Kolo páté - konec balisetů?

Kontakt

iSoutok.cz