Svět motorů: Proč musí řidiči v Mělníku trpět

Aktuální číslo nejčtenějšího časopisu pro motoristy - Svět motorů, které je v prodeji do neděle, věnuje celou stránku železničnímu přejezdu na Mělníku. Článek je uveden textem: ,,Řidiči v Mělníce den co den čekají na červené o tři minuty déle, než je nutné. Proč musí trpět?"

Redaktorka časopisu popisuje zbytečně dlouhé čekání řidičů u přejezdu mezi ulicemi Blatecká a Lhotecká. Čekající řidiči navíc zablokují provoz na silnici z Mělníka do Velkého Borku. Podle měření redaktorky přejezd ,,bliká” ještě 3:18 minuty po projetí vlaku (ten je v tu chvíli od přejezdu vzdálen už dva kilometry). Jak je to možné?

Přejezd totiž není ovládán automaticky spínači na kolejích, ale ručně. ,,Čili koleje lze otevřít pro auta až po bezpečném zjištění, že celý vlak opustil prostor přejezdu. V tomto případě toto zajišťuje dopravní zaměstnanec tak, že pohledem zjistí jednoznačně označený konec vlaku. To dělá ze svého stanoviště, které je vzdálené 350 metrů,” píše v článku redaktorka Alice Štefanisková. Neboli poté, co zaměstnanec zjistí, že vlak přejezdem projel, musí ujít zpět k budově 350 metrů a signalizační zařízení vypnout.

Řidiči projíždějí na červenou

Na trati, kde za celý den projede vlak dvanáckrát, řidiči dlouhou trpělivost nemají. Všichni tři dotázaní v článku uvedli, že někdy přejezd projíždějí na červenou. Například autoklempíř Tomáš Rogy uvádí: ,,Pokud vlak zmizel a mám dostatečný rozhled do bezpečné vzdálenosti, nečekám a jedu.”

Zdroj: Svět Motorů, číslo33/2014

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.


balisety stop

Výkop

Kolo první - zastupitelstvo

Kolo druhé - mediální (Mělnický deník) (iDnes.cz)

Kolo třetí - kolik stálo dopravní značení na Pražské

Kolo čtvrté - Za co může policie a za co město?

Kolo páté - konec balisetů?

Kontakt

iSoutok.cz